Заміна шатунних вкладишів

заміна шатунних вкладишів двигуна

Подібна операція, як заміна шатунних вкладишів, досить часто затребувана і тому розглянемо її більш детально.

Відразу варто зауважити, що ця робота не належить до розряду особливо складних і може бути виконана будь-яким автолюбителем, знайомим з гайковим ключем.

Причин, за якими виникає необхідність в заміні шатунних вкладишів, може бути кілька. Так, наприклад, це може бути викликано задиром або проворотом вкладиша, його виплавленням, розтріскуванням, природним зносом робочого шару та ін.

Заміна шатунних вкладишів в двигуні автомобіля

Розглянемо варіант заміни шатунних вкладишів на Академмістечку, коли не потрібно зняття головки блоку і не потрібна шліфовка шатунних шийок колінчастого вала.

Після зняття кришок шатунів на колінчастому валу (якщо двигун уже раніше ремонтувався), необхідно просунути один з шатунів вгору за допомогою дерев’яної ручки молотка

Заміна шатунних вкладишів в Києві

заміна шатунних вкладишів авто

Заміна шатунних вкладишів і потім зняти верхній вкладиш. Це необхідно виконати для того, щоб дізнатися, чи є свердління в центральній частині ліжку шатуна, що служить для подачі масла на спідницю поршня і стінку циліндра.

Коли двигун розбирається вперше, то вкладиш буде або зі свердлінням в середній частині, або без такого, якщо в шатуне немає отвору під викид масла.

Питання зі свердлінням розберемо на прикладі шатунів автомобілів ВАЗ. Так до 1990 року в нижній головці шатунів моторів ВАЗ був отвір для подачі масла і заводські випробувачі і спортсмени помітили, що шатунні вкладиші схильні до інтенсивного зносу. Це власне було зрозуміло, так як на змаганнях спортсмени вичавлювали з моторів максимум в боротьбі за залікові секунди.

В реальних умовах в моторах відбувалося наступне. У шийці шатуна колінчастого вала є отвір для подачі масла до вкладиша і коли при прокручуванні вала цей отвір збігалося з отвором в шатуном вкладиші і шатуне, то відбувався викид масла в циліндр. При цьому відбувалося короткочасне падіння тиску в парі шийка-вкладиш, що вело до інтенсивного їх зносу, особливо зносу вкладиша.

Спортсмени пішли на експеримент і стали перед змаганням глушити за допомогою свинцевої дробинки отвори в шатунах, а потім і заварювати, щоб уникнути скидання тиску. Після гонки мотори розібралися, і результат був на користь спортсменів – вкладиші були у відмінному стані, а також не було помічено будь-якого масляного голодування в районі пари – спідниця поршня / стінка циліндра. Завод врахував всі доопрацювання спортсменів і з 1990 року вазовські шатуни стали випускатися без свердління, як і шатунні вкладиші до них.

Однак тут потрібно враховувати той факт, що якщо на шатунах до 1990 року випуску є отвір, то отвір необхідно зробити і в вкладишах шатунів. В іншому випадку під вкладишем в районі свердління в шатуне буде мікро порожнеча і з часом на вкладиші можуть з’явитися мікротріщини, що послужить початком руйнування вкладиша.

У шатун без свердління, можна ставити як вкладиші з отвором, так і нового зразка без отвору. При цьому слід дотримуватися таких умов. Кришки шатунів обробляються спільно з шатуном і тому є «рідними» і не взаємозамінні. На більшості моторів замки на вкладишах при установці кришок повинні дивитися один на одного (бути з одного боку).

Заміна шатунних вкладишів

На тілі шатуна і кришки наносяться також мітки або цифровий номер циліндра

Гайки шатунних болтів на більшості моделей затягуються динамометричним ключем із зусиллям 5.6 кгс.м (4.8- 6.0 кгс.м).