Заміна сальників клапанів

заміна сальників клапанів

Сальники клапанів служать для захисту камери згоряння від попадання масла через зазор між стержнем клапана і направляючими втулками клапанів.

У міру зношування або через перегрів двигуна, кромки сальників втрачають свою еластичність і втрачають здатність знімати надлишки масла зі стрижня клапана. Це призводить до того, що масло починає потрапляти в камеру згоряння, де згоряє. Отримана від його згоряння окалина потрапляє в циліндри двигуна, прискорюючи знос циліндро- поршневої групи і тому потрібна заміна сальників клапанів.

Ознаками, що служать для визначення зносу сальників клапанів, служать:

  • димність вихлопу не прогрітий двигуна;
  • підвищена витрата масла;
  • замаслені різьбова частина свічки запалювання.

При обслуговуванні двигуна, під час операції по регулюванню клапанів, сліди зносу сальників клапанів, можна помітити на постелі розпредвалу. Це будуть стрічкові чорні сліди згорілого масла, якраз над тим клапаном, де йде інтенсивний прорив масла. Якщо присутні всі ці ознаки, то потрібна заміна сальників клапанів.

Заміна сальників клапанів в Києві

Заміна сальників, в таких випадках, повинна бути проведена в максимально короткі терміни, щоб звести до мінімуму негативний вплив на ЦПГ присутності масла в камері згоряння.

Для заміни необхідно купити сальники клапанів тільки відомих вам виробників і ні в якому разі не економити на ціні. Дешеві сальники, як правило, виконані кустарним способом або з явним порушенням технології.

Вибір сальників

заміна сальників клапанів авто

При виборі сальників ви повинна знати одну особливість, яка гарантує якість їх виготовлення. Виробник, для захисту свого товару від підробки, на кожен з сальників, ставить свій 4-х значний номер, який не збігається з номерами на інших сальники з одного комплекту.

Також в наборі повинна бути хоча б одна оберігає гільза, виконана з тонкого пластику. Ці гільзи служать для запобігання робочої кромки сальника, під час опускання його по клапану через кругової паз під сухарі клапанів, під час операції по заміни сальників.

Залежно від типу двигуна, заміна сальників клапанів, проводиться або без зняття головки блоку, або з обов’язковим зняттям. Розглянемо процедуру заміни маслоз’ємних ковпачків на прикладі автомобіля ВАЗ, де не потрібно зняття головки блоку циліндрів.

Підготовчі операції:

  • зняти кришку клапанів;
  • виставити двигун по мітках;
  • віддати болт кріплення зірочки розподільного вала;
  • зняти зірочку розпредвалу разом з ланцюгом;
  • віддати гайки кріплення постелі розпредвалу і зняти її;
  • зняти (складаючи по порядку) рокера і пружини, починаючи з 1-циліндра.
  • розсухарювання клапанів

Далі необхідно виконати операцію розсухарювання клапанів, на якій ми зупинимося окремо.

Перед розсухарювання необхідно вивернути все свічки, для того щоб можна було підтримувати клапан під час стиснення його пружин. На клапані знаходиться дві пружини:

  • внутрішня з меншим кроком;
  • зовнішня пружина з великим кроком витка (витки пружин, навито в різні боки, щоб вони при поломці не змогли потрапити один в одного).

Для розсухарювання знадобиться підтримка клапана, яку можна виготовити з будь-якого залізного прута, діаметром приблизно 8 мм. Підтримка повинна за формою нагадувати розігнуту трохи букву «Г». Коротким плечем вона вставляється в отвір свічки і підводиться під тарілку клапана.

Потрібно буде попередньо потренуватися кілька разів, щоразу перевіряючи, що потрапили під клапан.

Далі необхідний знімач клапанів, службовець для стиснення пружин і розсухарювання клапанів.

Так як перед початком роботи двигун виставлявся по мітках, то зараз 1 і 4 циліндри знаходяться у верхній мертвій точці (тобто у верхній частині циліндра) і з клапанів цих циліндрів ми і почнемо розсухарювання. Не забудьте при цьому закрити шматком дрантя отвір під ланцюг, так як туди можуть «заскочити» сухарі клапанів.

Диспонуємо знімач над пружиною першого клапана (починаючи від зірочки розпредвалу, це буде випускний клапан 1 циліндра) і заводимо захоплення знімача між регулювальними стійками першого циліндра і натискаємо на пружину. Так як клапан в циліндрі підібганий нашої вставкою, то він не може піти вниз і пружини стискаються окремо від стрижня клапана, звільняючи сухарі.

Ми залишаємо знімач в натиснутому стані і пінцетом або тонкою викруткою зрушуємо сухарі клапанів, якщо вони не відійшли самі від стрижня клапана і зменшуємо тиск знімача, поступово повністю його відпустивши. Знімаємо пружини разом з тарілкою і сухарями. Якщо сухарі не виходять разом з пружиною і тарілкою, то знову натискає пружину і витягуємо сухарі пінцетом.

Аналогічно робимо з пружинами клапанів – 2, 7 і 8, не забуваючи при цьому переставляти підпір в циліндрі під клапан. і міняємо масловыдбиваючі ковпачки на цих клапанах. Замінивши сальники зазначених клапанів, ставимо на місце їх пружини і засухарюємо клапана.

Потім провернув коленвал на півоберта розсухарюємо -3.4.5.6 клапана і міняємо сальники цих клапанів.

Процес засухарювання

Ставимо підпір під черговий клапан і зібраний комплект (пружини. Тарілка і сухарі) встановлюємо на стрижень клапана і натискаємо на пружину знімачем. Тут потрібна деяка вправність і акуратність, так як зірвався знімач зазвичай «розкидає» сухарі клапанів, які потім доводиться довго шукати і не завжди пошук закінчується вдало.

Тому, заздалегідь, приготуйте 3-5 запасних сухарів і ви зможете вийти з положення.

Здушивши пружину до стану коли здасться стрижень клапана, акуратно ножний тонкого пінцета підводите сухар під проріз на клапані і потім другий і відпускаєте знімач. Подібну процедуру повторюєте на всіх клапанах. Засухаренні клапана необхідно простукати зверху несильними ударами молотка для того, щоб сухарі зайняли своє правильне положення.

Направляючі втулки клапанів виконані, як правило, з метало – кераміки і дуже тендітні, тому старі сальники клапанів найбезпечніше знімати спеціальним знімачем, цангового типу.

Установка сальника клапанів

При установці сальників клапанів, завжди використовуйте запобіжну гільзу і запресовують новий сальник тільки спеціальною оправою. Гільзу і сам новий сальник змастіть краплею олії для більш легкої його посадки на напрямні втулки клапанів.

Якщо стрижень клапана більше або менше, стандартно застосовуються 8 мм, то оправлення повинна бути замінена на більшу чи меншу (7мм або 9мм). Так як в іншому випадку, при заміні сальників клапанів можна пошкодити вулканізацію гумової частини сальника до металу, що зробить його непридатним до установки.